Sony DCR-HC51 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DCR-HC51 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

TheHugineter 21-03-2009
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

Een prima camera voor een prima prijs.
Ik had hiervoor een Aiptek camera, maar die had ik al snel gezien.
De beeldkwaliteit is opmerkelijk goed voor deze prijsklasse.
Het geluid is ook erg zuiver.
Het touchscreen werkt heerlijk en de 40x optische zoom is ook erg goed.

Conclusie:
Een echte aanrader voor iedereen die een camera wil kopen.
Niet te duur en toch die super kwaliteit van Sony.

Johan de Vries 21-12-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

Leuke camera voor weinig geld. Klein en compact doch wel goed hanteerbaar. Extra batterij bijgekocht (NP-FH70) Hiermee is een hele dag intensief filmen mogelijk. Touchscreen vind ik persoonlijk niet zo handig. Beeldkwaliteit is goed, geluid ook alleen het geluid van het motortje wordt ook mee opgenomen en dat geeft een irritante ruis bij de opnames. Verder goed tevreden.

Dirk456 19-09-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

Gekocht op Schiphol aan het begin van de vakantie. Onze vorige camera deed het niet meer en we waren niet van plan om te filmen. Maar deze was zo goedkoop, dat ik hem niet kon laten liggen.
De hele vakantie mee gefilmd zonder enig probleem. De meegeleverde accu lang genoeg mee om een hele dag mee te filmen.
Kortom een hele goede camera.

jstip 06-08-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

De camera is top, mee op vakantie gehad en laatst nog mee gehad naar een feest, muziek is goed te horen, niet met ruis zoals je met een fotocamera vaak wel hebt..Beeldkwaliteit is goed, hij past ook snel aan als je inzoomt.
Dat de firewirekabel er niet bij zit is voor mij een echte min, ben er ook achter gekomen dat mijn laptop geen firewire aansluiting bezit..
Daarom heb ik voor gebruiksgemak een 7, anders had de camera een 8 gekregen, het touchscreen is namelijk makkelijk om mee te werken.
Het is een klein cameraatje makkelijk om mee te nemen, alleen als je een accu koopt voor lange duur, wordt je camera al gauw wat lomper. De accu's zijn ook redelijk prijzig (naar mijn mening).
Voor deze prijs is het een prima camera!

djookooker 29-07-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

Eigenlijk zonder mij voor te bereiden deze camera gekocht, gewoon voor de vakantie.
Met wat afdingen waren de verkoper en ik het snel eens.
Thuis de batterij opgeladen en een bandje in de camera gestopt en meteen gaan filmen.
Wat een simpele bediening zeg. Een uur pretpark gefilmd en zonder het boekje te raadplegen de boel op de tv (een plasma van een meter) aangesloten en de dag herbeleefd. Wat fijn is dat de accu lekker lang meegaat.
Het beeld en geluid is best goed te noemen voor het doel waar ik de camera voor gebruik.
Ik zou eigenlijk de filmpjes op de PC moeten zetten en er dan een DVD van moeten branden maar dat komt wel ooit.
Conclusie: een simpel goed machientje met slimme techniek zoals Steady Shot en er zit zelfs een infrarood stand op voor wanneer het stikdonker is, erg grappig.

reviewvideocamera 23-06-2008

enorm fijne camera.
beeldkwaliteit is voor de niet veel eisende gebruiker goed genoeg op een 94 cm tv.
in het donker is enige ruis aanwezig, maar bij welke camera niet in dit prijs segment ?
ovderdag schitterend beeld zowel binnen als buiten !
de touch-screen werkt zeer fijn.
geen gedoe meer met onhandig kleine knopjes maar gewoon eenvoudig zodat het binnen enkele minuten voor de meeste te snappen is, Ook voor ouderen.
de camera sluit je bij het bekijken van films heel eenvoudig aan via de bij geleverde kabel voor de tv.
de night mode werkt voor een camera uit deze prijs klasse bijzonder goed. ben blij dt ik een film camera heb naast mijn foto camera, met filmen leg je wel bewegende dingen vast die je beter laat terug keren in de tijd dat je ze genomen hebt dan een foto vind ik zelf.
ook stemmen zijn goed, en niet vervormd. misschien vind ik dit omdat ik nog een oude sony van 15 jaar oud gewend ben.

conclusie:
Voor dit geld een leuke camera waar je haast geen miskoop mee kunt doen en een hoop plezier mee zult beleven.
cijfers zijn mede bepaald door de lage prijs van de camera.

gier 21-06-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

prima camera ,mooi beeld, simpel in gebruik,wanneer je niet echt veel films maakt ,maar toch een goede camera wilt hebben is dit een goed alternatief,deze camera is de helft goedkoper als een met harde schijf, de ontwikkelingen gaan zo hard ,full-hd enz dat ik heb gekozen voor dit alternatief,over een paar jaar kijk ik wel weer, nu alvast een prima camera ben er erg tevreden mee, dat er standaard geen firewire kabel bijzit vind ik geen probleem, voor een paar euro te koop

Wiering 10-06-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

Mooie camera voor niet veel geld. De 40x optische zoom is erg fijn (maakt ook geen geluid), aan 2000x digitaal heb je niets, die heb ik op 80 ingesteld, dat is op zich nog wel bruikbaar.

De touchscreen werkt op zich goed, maar ik vraag me wel of dat niet heel vies wordt met al die vingerafdrukken steeds.

De nightshot plus mode is leuk: de camera geeft infrarood licht en filmt dan ook als het helemaal pikdonker is (wel zwart-wit).

Wat ik minder leuk vond is dat er bij de camera alleen een analoge A/V kabel meegeleverd wordt. Om je films digitaal over te zetten naar de PC, moet je een firewire kabel erbij kopen (hiermee wordt het verschil in prijs met de opvolger met USB kleiner en is die misschien een betere keus). Verder moet je PC natuurlijk wel een firewire-aansluiting hebben.

Miky 27-04-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

Prima camera voor weinig geld. Er zijn inderdaad veel betere camera's (maar ook veel duurder). Het beeld is meer dan prima en het geluid is super. Lekker licht en de batterij gaat ook lang mee.

Jammer dat je met een touchscreen werkt. Voor het gemak zou er eigenlijk een stylus bij moeten zitten.

Aanrader dus.

A. Brockhuis 18-04-2008
Geschreven voor: Sony DCR-HC51 zilver

Leuke camera voor weinig geld
heb hem nog niet op en top getest maar mijn eerste indruk is goed.

je kunt altijd duurder gaan maar voor dit geld heb je toch een prima camera met genoeg functie's, goed beeld en geluid.

het kan natuurlijk altijd beter, maar ook vele malen slechter